Monday, October 6, 2014

Kubis Punca Susu Kering

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera kesayangan ...

Adakah payudara mula mengeluarkan susu semasa hamil? Ya. Sebaik sahaja anda hamil, payudara anda akan bersiap-sedia ingin menyusukan bayi dan mula mengeluarkan susu apabila kandungan mula mencecah 5 bulan ke atas. Sama seperti saya, Ketika usia kandungan saya memasuki 6 bulan, air susu sudah mula keluar. Saya terfikir kenapa terlalu awal air susu keluar. Selepas bejumpa doktor barulah saya tahu yang keadaan itu adalah normal. Pada masa itu hanya Allah sahaja yang tahu perasaan saya. Gembira tak terkata kerana rezeki anak saya melimpah ruah walaupun dia belum lahir lagi.

 

Selepas anak comel saya Muhammad Qhalif Riezki lahir ke dunia. Saya dapat susukannya terus tanpa menggunakan botol. Alhamdulillah syukur Ya Allah. Sampai satu ketika, anak saya tidak mahu menyusu. Bukan kerana susu tidak banyak tetapi disebabkan oleh 'inverted nipple'. Allahuakbar, sakitnya tuhan sahaja yang tahu. Berat dan tidak boleh disentuh langsung. Ini dinamakan bengkak susu. Keadaan ini menyebabkan saya demam. Saya terpaksa menggunakan pam untuk mengeluarkan susu namun masih tidak berjaya meredakan bengkak susu.

Oleh kerana ini pengalaman pertama saya, saya bertanyakan kepada ramai orang terutamanya ahli-ahli group shaklee saya. Mereka mencadangkan agar saya memcuba lecithin shaklee bagi meredakan bengkak susu. Saya amalkan dan alhamdulillah bengkak susu semakin pulih. Dalam pada itu saya juga ada meletak kepingan kubis. Petua orang lama.

Selepas beberapa hari bengkak susu saya terus reda . Akan tetapi susu saya langsung tidak mahu keluar atau lebih mudah dipanggil susu kering. Adakah kerana saya meletakkam kepingan kubis? Ya. Setelah mengumpulkan beberapa maklumat barulah saya tahu meletakkan kubis terlalu lama boleh menyebabkan susu kering. Saya kecewa kerana niat saya ingin menyusukan anak saya sehingga berumur 2 tahun. Saya tidak putus asa. Saya percaya dengan kaedah 'supply and demand' dan saya juga mengamalkan Set Menyusu Shaklee. Alhamdulillah dengan izin Allah susu saya semakin banyak.


JOM KENALI SET MENYUSU SHAKLEE


Vitalea
Ia merupakan multivitamin & multimineral yang membekalkan kesemua mineral yang diperlukan oleh tubuh. Tubuh kita tidak mendapat nutrien yang mencukupi dari diet seharian kita, jadi pengambilan vitalea dapat mengisi kekurangan nutrien di dalam sistem badan ibu. Apabila tubuh mempunyai nutrien yang mencukupi, ia akan berfungsi dengan lebih baik & bersedia untuk penghasilan susu yang banyak.. Ia juga merupakan energy booster supaya ibu kekal bertenaga sepanjang hari.

B Kompleks
B Kompleks merangsang penghasilan Serotonin iaitu hormon yang membuatkan ibu gembira & tidak stress berpunca dari penghasilan hormon baru. Untuk menghasilkan susu yang banyak, ibu perlu berada dalam mood gembira & tenang.

Vitamin C
Vitamin C berfungsi untuk membina sel baru dalam badan bagi menggantikan sel yang telah mati. Ia juga berfungsi memulihkan sel yang rosak. Apabila sel kita sihat, maka badan akan menghasilkan susu yang banyak.

Alfalfa
Alfalfa sememangnya milk booster yang terbaik untuk ibu yang menyusukan anak. Bukan itu saja, sebagai bonus alfalfa juga bertindak seperti kacip fatimah. Ia berfungsi merapatkan kembali bahagian bawah yang dah longgar kerana melahirkan. Ia juga membantu mengatasi masalah keputihan. Pendek kata, setiap wanita memang wajib ambil alfalfa.

ESP
ESP membekalkan tenaga kepada ibu supaya kekal bertenaga sepanjang hari. Apabila ibu cergas, badan pun akan menghasilkan banyak susu. Di samping itu, ESP juga merupakan milk booster yang merangsang payudara supaya cepat penuh. ESP Shaklee amat disarankan oleh ibu yang mempunyai masalah kurang susu kerana ia mampu membantu menghasilkan susu yang banyak dan berkualiti serta merta mengelakkan bayi dari sembelit. Kulit bayi juga akan lebih sihat dan gebu dengan pengambilan ESP ini.

Ostematrix
Ostematrix kaya dengan kalsium & kita semua tahu bahawa susu terdiri daripada kalsium. Jadi badan kita memerlukan kalsium yang banyak bagi penghasilan susu yang berkualiti. Ostematrix juga penting bagi memastikan ibu mendapat kalsium yang mencukupi bagi mengatasi masalah reput gigi & tulang. Ostematrix juga merupakan milk booster.

  









Ingin Cuba Vitamin Shaklee? Jom Hubungi saya segera :







ID : 1058602
PHONE : 013-6017164
EMAIL : qasehkuqhalif@gmail.com
              
















No comments: