Sunday, October 12, 2014

Nak cantik ? minum ESP. nak sihat? minum ESP

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kesayangan ,

Sebelum tu tolong tekan sini boleh? ---> Ubat Gigi



Protein dan peranannya kepada tubuh badan kita.

PROTEIN merupakan makanan bagi sel-sel yang membentuk organ dan tisu dalam badan dan merupakan komponen utama kepada hormon manusia. Setiap dari kita memerlukan protein bagi tujuan berikut.

1 – Pertumbuhan

16% tubuh badan manusia terdiri daripada protein. Kulit, rambut, organ-organ, otot, semuanya terdiri daripada protein (semuanya mengandungi DNA, dan dalam DNA ada protein). Saban hari, ada sahaja sel-sel kita yang mati, dan kematian tersebut haruslah digantikan dengan kelahiran. Badan memerlukan amino asid (komponen asas protein) untuk membina kembali otot-otot dan sel-sel kita yang lain.

2 – Metabolisma (otot)

Kita sering bersenam dan melakukan kerja-kerja berat. Melalui bersenam banyak sel-sel otot kita yang “mati” terutamanya jika kita melakukan senaman yang mencabar kekuatan otot seperti weight training atau bodyweight training (push up, sit up, dan sebagainya). Kita tak menyedari kematian sel-sel ini kerana dalam tubuh badan kita terdapat berjuta-juta sel, mungkin juga lebih daripada tu. Maka kematian “sebahagian kecil” sel-sel tersebut mungkin kita tidak sedari. Namun, tanpa diet yang berkualiti (ada protein), sebahagian kecil sel-sel otot yang mati tadi mungkin tidak dapat diganti, dan saban hari “sebahagian kecil” tadi akan berubah menjadi “sebahagian besar”.

3 – Metabolisma (pencernaan)

Sekali lagi, protein meningkatkan kadar metabolisma, dan makan lebih banyak protein meningkatkan kadar metabolisma berlipat kali ganda. Ini kerana badan memerlukan lebih tenaga untuk menguraikan struktur protein yang kompleks kepada komponen-komponen yang lebih ringkas berbanding karbohidrat.

4 – Menstabilkan Paras gula (dalam darah) dan Insulin

Memandangkan protein melambatkan sedikit proses pencernaan berbanding jika anda makan karbohidrat semata-mata, maka gabungan protein dan karbohidrat (dengan sedikit lemak) dalam diet adalah perlu. Protein mencegah paras gula dalam darah daripada naik terlalu cepat, sekaligus menstabilkan regulasi diantara paras gula dan insulin. Hal ini sangat penting jika anda ingin mengurangkan kebarangkalian proses penukaran glycogen berlebihan kepada lemak dengan pantas.

Kekurangan protein menyebabkan:

  • lemah sistem imun
  • masalah lebihan air yang tinggi dalam badan
  • kehilangan kepejalan otot
  • perubahan warna rambut
  • pertumbuhan terbantut
  • maslah penghadaman
  • masalah penghasilan darah dan hormon
  • boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ

Dimana Ingin dapatkan Sumber Protein Yang Terbaik Untuk Tubuh ? Sudah semestinya di Shaklee. Jom kenali ESP(protein) Shaklee.

Energizing Soy Protein Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan  protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda.





Jom nikmati ESP untuk pelbagai khasiat 

  • ESP + Vita-E Complex: kulit cantik dan cerah/natural beauty tanpa perlu bermekap.
  • ESP + OmegaGuard: kurangkan risiko keguguran @ bayi pra-matang.
  • ESP + Vita-Lea Iron Formula: kesihatan optimum.
  • ESP + Lecithin: mengembalikan bentuk badan selepas bersalin/kurus.
  • ESP + Alfalfa Complex: payudara anjal/milk booster.
  • ESP + GLA Complex: ikhtiar untuk hamil.
  • ESP + OsteMatrix: sakit kepala/kurangkan jaundis untuk bayi yang menyusu ibu.
  • ESP + Zinc Complex: sembuhkan luka bersalin @ pembedahan.
  • ESP + Performance Drink: kekal bertenaga ketika berpuasa.


Ingin Cuba Vitamin Shaklee? Jom Hubungi saya segera :






ID : 1058602
PHONE : 013-6017164
EMAIL : qasehkuqhalif@gmail.com

No comments: